احمدوند، محمدرحیم، و نجفپور، ذبیح الله (1385). محاسبه و تحلیل شاخصهای فیزیکی مزیت نسبی تولید دانههای روغنی در ایران در سال 1382،
پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، 14 (37). 15-5.
http://qjerp.ir/article-1-292-fa.html
اکبری، نعمت الله، عصاری، عباس، و مرتضوی، سیدابوالقاسم (1387). بررسی مزیت نسبی صادرات محصولات کشاورزی (مطالعه موردی: استان اصفهان).
پژوهشی دانشگاه اصفهان، 31 (3). 20- 1.
https://www.sid.ir/paper/24279/fa
آمارنامه وزارت جهاد کشاورزی (1394). اداره آمار و اطلاعات.
بریم نژاد، ولی، و شمآبادی، محمدعلی (1386). نقش شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی در بازاریابی محصولات نیچ،
اقتصاد کشاورزی، 1(3). 157- 139.
https://civilica.com/doc/46857
توسلی، بهاره، خلیفه سلطانیان، فرشته السادات، چیذری، محمد، و پزشکی راد، غلامرضا (1386). بررسی وضعیت و تنگناهای بازاریابی محصولات کشاورزی ایران،
ششمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران، مشهد. 11-1.
https://civilica.com/doc/46863
چگینی، سمیه، شمس، علی، قیدی، احمد، و کرمی دهکردی، اسماعیل (1394). عوامل مرتبط با رفتار بازاریابی (نحوه فروش) زیتون کاران شهرستان طارم،
راهبردهای توسعه روستایی، 2(3). 286- 271.
https://doi.org/10.22048/rdsj.2015.15049
حبیب پور، کرم، و صفری، رضا (1391). راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی (تحلیل دادههای کمی). تهران: نشر لویه.
حمزه نیالهی، بهمن (1393). بررسی عوامل پیشبرنده و بازدارنده بازاریابی محصولات کشاورزی از دیدگاه کارشناسان سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده کشاورزی، رشته مهندسی کشاورزی، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، استاد راهنما، مهرداد نیکنامی.
خسروی، مجید، شمس، علی، قلی زاده، حیدر، و هوشمندان مقدم فرد، زهرا (1396). بررسی عوامل مرتبط با شیوه فروش محصول تولید شده توسط زعفران کاران شهرستان قائن،
زراعت و فناوری زعفران، 5(1). 105-91.
https://doi.org/10.22048/jsat.2017.50866.1155
رضوانی، محمدرضا، صادقلو، طاهره، رکن الدین افتخاری، عبدالرضا، و فرجی سبکبار، حسنعلی (1392). توسعه و اعتبارسنجی شاخصهای مؤثر در شبکه فضایی بازاریابی محصول شیر در مناطق روستایی،
پژوهشهای روستایی، 4(4). 824-793.
https://doi.org/10.22059/jrur.2013.50420
سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، (1400). سالنامه آماری بخش کشاورزی استان خراسان رضوی، اداره آمار و اطلاعات کشاورزی.
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (1393). وزارت جهاد کشاورزی.
شرکت دخانیات ایران (1396). دخانیات مشهد و واحدهای تابعه دخانیات خراسان رضوی.
شیرخدایی، میثم، فلاح لاجیمی، حمیدرضا، و فضل اله تبار لداری، مریم (1397). ضدبازاریابی مصرف دخانیات و اولویتبندی راهکارها با استفاده از تکنیکهای تصمیمگیری چند معیاره،
مدیریت بازرگانی، 10(3). 566-547.
https://doi.org/10.22059/jibm.2018.249042.2895
صبوری، محمدصادق، ملک محمدی، ایرج، چیذری، محمد، و حسینی، سیدمحمود (1390). جهتگیریهای آتی نقشهای ترویج در توسعه کشاورزی از منظر کنشگران نظام دانش و اطلاعات کشاورزی،
روستا و توسعه، 14(4). 26-1.
https://doi.org/10.30490/rvt.2018.59139
قدمی آقبلاغی، زهرا، افشار، پروین، حسینی، محمدحسین، قراباغی، اعظم، و افشار، مهسان (1395). بررسی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر گسترش تولید و بازاریابی محصولات کشاورزی دانشبنیان در ایران با توجه به تغییر اقلیم،
پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ الگوی پایه پیشرفت.
https://dorl.net/dor/20.1001.1.27835464.1396.6.22.4.3
کلانتری، خلیل، عبدی، رهنما، و موحد محمدی، حمید (1389). عوامل پیش برنده و بازدارنده ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان خراسان شمالی،
اقتصادکشاورزی و توسعه، 18(70). 37-19.
https://doi.org/10.30490/aead.2017.59071
مرکز آمار ایران (1395). سالنامه آماری خراسان رضوی.
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی (1396).
Anggi Gumilang, D., Daryanto, A., Arifin, B. & Wibowo, R. (2014). Analysis On Competitiveness Of Tobacco Crop Case Study: Pt. Perkebunan Nusantara X And Growers In Jember Area,
International Journal of Information Technology and Business Management, 25(1). 62- 70.
https://www.jitbm.com/jitbmvolume25/
Chokera, F., Ngwenya, T., and Njovo, M. (2014). The Role of Agricultural Marketing on Empowering Rural Farmers In Masvingo Province, Zimbabwe,
European Journal of Business and Management, 6(3). 153- 163.
www.iiste.org
Crawford, I. M. (1997). Agricultural and food Marketing management:
Marketing and agri business texts. [On line]. Available on
https://fao.org/DacReP/004W324oE 8320E00.htm
Jari, B. & Fraser, G.C.G. (2009). An analysis of institutional and technical factors influencing agricultural marketing amongst smallholder farmers in the Kat River Valley, Eastern Cape Province, South Africa,
African journal of agricultural research. 4(11). 1129-1137.
https://www.cabdirect.org/cabdirect/abstract/20103008129