اصلانی، غلامرضا، شیرخانی، علی و پریزاد، رضا(1401)، بررسی صنعت گردشگری روستایی و راهکارهای کارآمد توسعه پایدار آن، جامعهشناسی سیاسی ایران، 5(11)، 6219-6233. doi: 10.30510/psi.2022.359608.3897
امینی، علیرضا و مزروعی سبدانی(1400)، مفهومسازی مدل کسبوکار گردشگری در صنایعدستی اصفهان، گردشگری و توسعه، 9(3)، 121-135. doi: 10.22034/jtd.2019.154575.1557
بابایی فارسانی، میثم، امین دوست، عاطفه و علیداد، ابوذر(1397)، طراحی الگوی نوآوری باز در شرکتهای کوچک و متوسط با استفاده از نظریه داده بنیاد(مطالعه موردی: صنایع غذایی استان چهارمحال بختیاری)، مدیریت راهبردی دانش سازمانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، 1(2)، 95-136. Doi: 20.1001.1.26454262.1397.1.2.4.2
بساک، سجاد و دینپرست، ساجده(1399)، بررسی نقش گردشگری روستایی در توسعه اقتصادی روستاهای هدف گردشگران (مطالعه موردی: روستاهای دهستان مدرس، شهرستان شوشتر)، جغرافیا و روابط انسانی، 3(1) 269-286. doi: 20.1001.1.26453851.1399.3.1.14.9
بورقانی فراهانی، سهیلا، فرهنگی، علیاکبر و مشهدی، سحر(1392)، تحلیل شاخصهای مؤثر بر توسعه صنعت گردشگری روستایی(پیمایشی پیرامون روستای گرمه)، مدیریت دولتی، 5(1)، 41-64. doi: 10.22059/jipa.2013.35547
پروین، فاطمه، جمشیدی، محمدجواد، محمدی فر، یوسف(1400)، مدلی برای توسعه صنعت برمگردی در ایران با تأکید بر فناوری اطلاعات، جغرافیا و پایداری محیط، 39، 35-53. doi: 10.22126/ges.2021.6316.2370
حاجی نژاد، علی،دانا، رحیمی و زهرا تقی زاده(1392)، تدوین برنامه استراتژیک توسعه گردشگری در مناطق نمونه گردشگری روستایی (مطالعه موردی: روستای نمونه گردشگری هجیج در شهرستان پاوه(،آمایش سرزمین، 5(1)، 51-78. doi: 10.22059/jtcp.2013.35471
خاتمی فیروزآبادی، سید محمدعلی، عسگری مهر، مسعود، مرتاض هجری، فرخنده(1397)، راهکارهای توسعه کسبوکارهای الکترونیک در چارچوب تسهیل و ارتقای فضای کسبوکار، پژوهشنامه اقتصادی، 18(68)، 253-290. doi: 10.22054/joer.2018.8693
داناییفرد، حسن و امامی، سید مجتبی(1386)، استراتژیهای کیفی: تأملی بر نظریهپردازی داده بنیاد، اندیشه مدیریت، 1(2)، 69-97. doi: 10.30497/smt.2007.104
دشت لعلی، زهرا، علیقلی، منصوره و نوربخش، سید کامران. (1399). ارائه الگوی کاربردی گردشگری هوشمند در مناطق شهری مطالعه موردی: شهر اصفهان، گردشگری شهری، 2. 127-141. doi: 10.22059/jut.2020.308582.826
رضائی، خمید، سمیعی، روح اله، دیده خانی، حسین و شجاعی، سامره(1397)، عوامل مؤثر بر کارآفرینی روستایی با تأکید بر گردشگری الکترونیکی در استان گلستان،
اقتصاد فضا و توسعه روستایی، 7(3)، 25، 87-100.
http://serd.khu.ac.ir/article-1-3156-fa.html
رکنالدین افتخاری، عبدالرضا و قادری، اسماعیل(1381)، نقش گردشگری روستایی در توسعه روستایی(نقد و تحلیل چارچوبهای نظریهای)، مدرس، 6(2)، 23-40 http://hsmsp.modares.ac.ir/article-21-4582-fa.html
شفیعی، ساناز، رجبزاده قطرمی، علی، حسین زاده، علیرضا و جهانیان، سعید(1396). بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر توسعه پایدار مقاصد گردشگری بهمنظور توسعه مقاصد گردشگری هوشمند(با استفاده از رویکرد فراترکیب)، تحقیقات بازاریابی نوین، 95-116. doi: 10.22108/nmrj.2017.103939.1247
صیده، طیبه و اشراقی سامانی، رویا(1395)، نقش گردشگری بر توسعه روستایی(مطالعه موردی: شهرستان ایلام)، پژوهشهای اقتصاد روستا،3(7)، 57-65. http://economics/Article/1103123/FullText
کاویانی، ابوطالب، رحمانی، بیژن، علیپور نخی، عباس(1397)، ارزیابی نقش و تأثیر توسعهی فضای کسبوکار کارآفرینی گردشگری در جهت دستیابی به توسعه پایدار روستایی(نمونه موردی: دهستان استر آباد جنوبی در شهرستان گرگان)،
نگرشهای نو در جغرافیای انسانی، 10(2)، 253-271.
https://journals.iau.ir/article_540589.html?lang=en
کرانی، زهرا(1399)، تبیین سناریو، راهبردها و راهکارهای اجرایی توسعه گردشگری روستایی(موردمطالعه: منطقه گردشگری ریجاب)، پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 13(3)، 51، 27-46. https://journals.srbiau.ac.ir/article_16743.html
کلابی، امیر محمد و کریمی راد، سیمین (1399)، شناسایی و تبیین آمیخته باز طراحی مدلهای کسبوکار با رویکرد کارآفرینی سازمانی در صنعت گردشگری، مطالعات مدیریت گردشگری، 15(50)، 253-276. doi: 10.22054/tms.2020.41213.2121
کلابی، امیر محمد(1399)، طراحی مدل کسبوکار در گردشگری الکترونیک، مطالعات مدیریت گردشگری، 16(53)، 331-357. doi: 10.22054/tms.2021.47381.2217
نجمی، سیمین و ولی شریعت پناهی، مجید (1389)، نقش گردشگری در توسعه پایدار روستا(مطالعه موردی: دهستان لواسان کوچک، بخش لواسانات)، جغرافیایی سرزمین، 7(25)، 81-92. https://sanad.iau.ir/en/Journal/sarzamin/Article/823902
نیساری، محمد، کریمی، آصف، احکدپورداریانی، محمود(1394)، تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کسبوکارهای کارآفرینانه موردمطالعه کسبوکارهای کوچک و متوسط کشاورزی استان زنجان(،ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 5(2)، 1-24. https://sanad.iau.ir/en/Journal/ichs/Article/930763
نیکبین، حسین، بدیع زاده، علی، داوری، علی، حسینی نیا، غلامحسین(1397)، ارائه مدل کسبوکار مؤثر در حوزه کسبوکارهای الکترونیکی با روش شبکه خزانه، مدیریت توسعه فناوری، 6(1)، 137-159. doi: 10.22104/jtdm.2018.2802.1946
هاشمی، حمید، ضیائی، محمود، قربانی زاده، وجه الله، جمعه پور، محمود(1401)، توسعهای برای مدل کسبوکار پایدار اقامتگاههای برمگردی، رشد فناوری، 18(72)، 1-13. Dol:10.52547/jstpi.36888.18.72.1
یاوری گهر، فاطمه، حنفی زاده، پیام و حاجی احمدی فرمهینی، ترانه(1399)، مدل کسبوکار گردشگری الکترونیک، مطالعات اجتماعی گردشگری، 8(15)، 221-248. http://journalitor.ir/en/Article/35882
References
Babaee Farsani, M., Amindoust, A., & Alidadi, A. (2018). Designing an open innovation model in active small and medium-sized enterprises through grounded theory (case study: Food industries in Chaharmahal & Bakhtiari Province).
Scientific Journal of Strategic Management of Organizational Knowledge, 1(2), 95-136.
https://doi.org/20.1001.1.26454262.1397.1.2.4.2 [In Persian]
Bosak, S., & Dinparast, S. (2020). Investigating the role of rural tourism in economic development of tourist target villages (case study: Modares villages, Shushtar County).
Geography and Human Relationships, 3(1), 269-286.
https://doi.org/20.1001.1.26453851.1399.3.1.14.9 [In Persian]
Bourghani Farahani, B. F., Farhangi, F., & Mashhadi, M. (2013). An analysis of effective indicators impacting rural tourism industry development (a survey on Garmeh village).
Journal of Public Administration, 5(13), 41-64.
https://doi.org/10.22059/jipa.2013.35547 [In Persian]
Caviiani, A., Rahmani, B., & Alipour Nakhi, A. (2018). Evaluation of the role and impact of the development of tourism business environment in order to achieve sustainable rural development (case example: South Ester Abad district in Gorgan city).
Journal of New Attitudes in Human Geography, 10(2), 253-271.
https://journals.iau.ir/article_540589.html?lang=en [In Persian]
Colabi, A. M. (2021). Designing business model in e-tourism. Tourism Management Studies, 16(53), 331-357. [In Persian]
Danaeifard, H., & Emami, S. M. (2007). Strategies of qualitative research: A reflection on grounded theory.
Strategic Management Thought, 1(2), 69-97.
https://doi.org/10.30497/smt.2007.104 [In Persian]
Dashtlaali, Z., Aligholi, M., & Nourbakhsh, S. K. (2020). Practical pattern of smart tourism in urban areas (case study: Esfahan City).
Urban Tourism, 7(2), 127-141.
https://doi.org/10.22059/jut.2020.308582.826 [In Persian]
Grabowska, M. (2015). Innovativeness models. Computer Science, 65, 1023-1030.
Hajinejad, A., Rahimi, D., & Taghizadeh, Z. (2013). Codification of strategic plan of tourism development in rural tourism sample areas (case study: The tourism sample village of Hajij in Paveh).
Town and Country Planning, 5(1), 51-78.
https://doi.org/10.22059/jtcp.2013.35471 [In Persian]
Heydari, R., Talebpour, M., Nazari Tarshizi, A., Shajie, K., & Jabri, S. (2019). Compilation of strategies for competitiveness and development of sports tourism in cities (case study: Mashhad city).
Urban Tourism Quarterly, 7(1), 143-155.
https://doi.org/10.22059/JUT.2020.290942.736
Hollebeek, L. D., Glynn, M. S., & Brodie, R. J. (2014). Consumer brand engagement in social media: Conceptualization, scale development.
Journal of Interactive Marketing, 28(2), 149-165.
https://doi.org/10.1016/j.intmar.2013.12.002
Istani, L. N. (2021). Rural tourism perspectives on digital innovation: Small enterprises in Indonesia.
Journal of Advances in Economics, Business and Management Research, 193, 70-75.
https://doi.org/10.2991/aebmr.k.211115.010
Karani, Z. (2019). Explaining the scenario, strategies and implementation solutions for the development of rural tourism (case study: Rajab tourism area).
Journal of Agricultural Education and Extension Research, 13(3), 27-46.
https://journals.srbiau.ac.ir/article_16743.html [In Persian]
Khatami Firouzabadi, S. M. A., Asgarimehr, M., & Mortaz Hejri, F. (2018). Electronic business development strategies in the context of facilitating and improving business environment.
Economics Research, 18(68), 253-290.
https://doi.org/10.22054/joer.2018.8693 [In Persian]
Kolabi, A. M., & Karimirad, S. (2020). Identifying and explaining the reconstruction of business models mix with corporate entrepreneurship approach in tourism industry.
Tourism Management Studies, 15(50), 253-276.
https://doi.org/10.22054/tms.2020.41213.2121 [In Persian]
Kumar, S., & Shekhar. (2020). Technology and innovation: Changing concept of rural tourism - A systematic review.
Journal of Open Geosciences, 12, 737-752.
https://doi.org/10.1515/geo-2020-0183
Kumar, S., Saini, A., Kumar, S., & Kumar, V. (2022). Bibliometric analysis on Internet of Things (IoT) and tourism industry: A study based on Scopus database.
South Asian Journal of Tourism and Hospitality, 2(1), 76-95.
https://doi.org/10.4038/sajth.v2i1.46
Magretta, J. (2010). Harvard Business Review on Business Model Innovation. Harvard Business School.
Neisari, M., Karimi, A., & Ahmadpour Daryani, M. (2016). Analysis of factors affecting information and communication technology (ICT) development in entrepreneurial business (Case study: Agricultural small and medium enterprises in Zanjan Province).
Journal of Innovation and Creativity in Human Sciences, 5(2), 1-24.
https://sanad.iau.ir/en/Journal/ichs/Article/930763 [In Persian]
Nikbeen, H., Badizadeh, A., Davari, A., & Hosseini Nia, G. (2018). An effective business model in the field of electronics business using repertory grid technique.
Journal of Technology Development Management, 6(2), 137-159.
https://doi.org/10.22104/jtdm.2018.2802.1946 [In Persian]
Parvin, F., Jamshidi, M. J., & Mohammadifar, Y. (2021). A model to develop ecotourism industry in Iran with emphasis on information technology.
Geography and Environmental Sustainability, 11(2), 35-53.
https://doi.org/10.22126/ges.2021.6316.2370 [In Persian]
Rahmani, F., & Rahnama, A. (2019). The impact of travel and tourism competitiveness index on foreign tourism demand in the Middle East and North Africa countries (MENA).
Two Quarterly Journals of Tourism Social Studies, 8(16), 113-144.
http://journalitor.ir/en/Article/35949
Rezaii, H., Samiei, R., Dideh Chani, H., & Shujaei, S. (2018). Factors affecting rural entrepreneurship with emphasis on electronic tourism in Golestan province.
Journal of Space Economy and Rural Development, 7(3), 87-100.
http://serd.khu.ac.ir/article-1-3156-fa.html [In Persian]
Roumiani, A. (2013). Evaluation of the role of capital flows in developing urban-rural paydargrdshgry (Case study: Rural fence Age, the city of Bouin Zahra). Geography and Rural Planning [Master's thesis, University of Zanjan].
Sayyde, T., & Eshraghi Samani, R. (2017). Role of tourism on rural development (Case study: Ilam Township).
Rural Economy Research Journal, 3(7), 57-65.
http://economics/Article/1103123/FullText [In Persian]
Shafiee, S., Rajabzadeh Ghatari, A., Hasanzadeh, A., & Jahanyan, S. (2018). Studying the effect of IT on sustainable development of tourism destinations toward developing smart tourism destinations (Based on the meta-synthetize approach).
New Marketing Research Journal, 7(4), 95-116.
https://doi.org/10.22108/nmrj.2017.103939.1247 [In Persian]
Tian, Q., Zhang, S., Yu, H., & Cao, G. (2019). Exploring the factors influencing business model innovation using grounded theory: The case of a Chinese high-end equipment manufacturer.
Sustainability, 11, 1-16.
https://doi.org/10.3390/su11051455
Ucaktürk, A., Bekmezci, M., & Ucaktürk, T. (2011). Prevailing during the periods of economical crisis and recession through business model innovation.
Procedia Social and Behavioral Sciences, 24, 89–100.
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.09.095
Zhao, M., Zhao, J., & Mu, J. (2021). SWOT research on the development of rural tourism e-commerce system under the background of big data era.
Journal of Mobile Information Systems, 1-13.
https://doi.org/10.1155/2021/8112747