افراخته، حسن و جلالیان، حمید. آرامی، ابراهیم (1398). تحلیل عوامل موثر در رقابتپذیری گردشگری (مطالعه موردی: شهرستان سرعین). مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی. 14(2)، 457-472.
https://www.sid.ir/paper/175990/fa
ایمانی خوشخو، محمدحسین و نادعلیپور، زهرا (1395). ارائه الگوی مفهومی رقابتپذیری مقصد گردشگری در چارچوب توسعه پایدار. فصلنامه علمی و پژوهشی گردشگری و توسعه، 5(7)، 84-106.
https://www.sid.ir/paper/514767/fa
حیدری، محمدتقی و رحمانی، مریم. خانمرادی، سجاد. حقی، یعقوب (1400). تبیین راهبردی پیشرانهای رقابتپذیریگردشگری در دستیابی به بازارهای هدف گردشگری مورد مطالعه: استان زنجان. گردشگری و توسعه. 10(3).
https://www.doi.org/10.22034/jtd.2020.223240.1987
خانی، فصیله و قاسمی وسمه جانی، ابوطالب. قنبری نسب، علی (1388). بررسی اثرات گردشگری ساحلی با تکیه بر نظرسنجی از خانوارهای روستایی (مطالعه موردی، روستای چمخاله، شهرستان لنگرود)، جغرافیای انسانی، 1(4). 51-64.
https://www.sid.ir/paper/177054/fa
زروکی، شهریار و اولیایینسب، مرضیه (1396). بررسی عوامل موثر بر رشد گردشگری با تاکید بر رقابتپذیری مقصد کاربردی از روش دادههای تابلویی پویا و تخمینزن GMM-Sys. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 6(23). 104-77.
https://www.doi.org/10.22080/jtpd.2018.1765
فرزین، محمدرضا و شکاری، فاطمه. عزیزی، فاطمه (1397). رقابتپذیری مقصد گردشگری: تحلیل اهمیت-عملکرد (مورد مطالعه: شهر یزد و شهر شیراز). فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 13(44). 219-247.
https://doi.org/10.22054/tms.2018.9653
Brida, J.G & Risso, W.A. (2009). Tourism as a factor of long-run economic growth: An empirical analysis for Chile”. European Journal of Tourism Research, 2(2), 178-185
http://dx.doi.org/10.54055/ejtr.v2i2.36
Cossío-Silva, F. & Ángeles Revilla-Camacho, M. & Vega-Vázquez, M. (2018) The tourist loyalty index: A new indicator formeasuring tourist destinat, Journal of Innovation & Knowledge, 1, pp. 1-9
https://doi.org/10.1016/j.jik.2017.10.003
Dieke, P. U. (2005). Critical success factors for tourism development in less developed countries (LDCs).
El-Said, O. and Aziz, H. (2019). Egypt's competitiveness: Empirical examination of the relationship between destinations attributes, tourist satisfaction, and behavioral intentions among the hotel guests.Tourism and Hospitality Management, 21(1):1-21.
https://doi.org/10.20867/thm.25.1.2
Lee, C & King, B. (2009). “A determination of destination competitiveness for Taiwan’s hot springs tourism sector using the Delphi technique”. Journal of Vacation Marketing, 15, 243-257
http://dx.doi.org/10.1177/1356766709104270
Nadian, M. (2013). Iranian Tourism Competition Evaluation from the Beginning of the Fourth to the Fifth Development Plan. Graduate Course. Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran. (In Persian).
Ntloko, N. J. & Swart, K. (2008). Sport tourism event impacts on the host community: A case study of Red Bull Big Wave Africa. South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, 30(2), 79-93.
http://dx.doi.org/10.4314/sajrs.v30i2.25991
Reisinger, Y. Michael, N.Hayes, J. P.(2019). Destination competitiveness from a tourist perspective: A case of the United Arab Emirates. International Journal of Tourism Research, 21(2), 259-279.
https://doi.org/10.1002/jtr.2259
Woyo, E. & Slabbert, E. (2019). Crossborder destination marketing of attractions between borders: The case of Victoria Falls. Journal of Hospitality and Tourism Insights, 2(2), 145-165.
http://dx.doi.org/10.1108/JHTI-10-2018-0073