آرام، فرشید. قرانی، فریبا. حبیبی، میترا. (1394). بررسی و نقش بازارهای دورهای در حضورپذیری ساکنین محلههای شهری و افزایش تعاملات اجتماعی، مورد مطالعاتی: شهر همدان. نشریه معماری و شهرسازی آرمان شهر. شماره 23.
تبریزی.آیدین، (1388)، انواع بازار از لحاظ زمان تشکیل آن، روزنامه رسالت، شماره 69
رضوانی، عبدالله، (1374)، جغرافیا و صنعت توریسم، تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور.
سلطانآبادی, ملیحه, جلالیان, حمید, مومنی, حسن. (1395). امکانسنجی مراکز مبادله محصولات زراعی (بازار) در نواحی روستایی (مورد: دهستان سلطانآباد شهرستان خوشاب). پژوهشهای اقتصاد روستا, 3(6), 15-32.
سهامی، حبیباله، (1388)، آمایش و مکان یابی. تهران انتشارات دانشگاه صنعتی مالک اشتر. چاپ چهارم.
شفیعی ثابت, ناصر, اسماعیل زاده, حسن. (1393). پیوندهای روستاییـ شهری، شبکة بازارهای دورهای و توسعة ناحیهای (مورد مطالعه: سکونتگاههای پیرامونی کلانشهر تهران). مجله علمی " آمایش سرزمین ", 6(2), 283-307.
شکویی، حسین، (1373)، دیدگاه های نو در جغرافیای شهری. تهران، انتشارات سمت.
ضیاء توانا, ضیاء توانا, امیر انتخابی, شهرام. (1386). نقش بازارهای روستایی در فرایند شکلگیری سازمان فضایی و شبکهی سکونتگاهی نمونه: شهرستان تالش. جغرافیاوتوسعه ناحیه ای, 5(8)، صص 115-135.
کلانتری، محسن، یزان پناه، کیومرث، نوری، سمیه، (1394)، تحلیل ساختار فضایی جمعیت سکونتگاههای شهری و روستایی (مطالعه موردی: استان زنجان)، پژوهشهای جغرافیای برنامهریزی شهری 3 (2)، صص 165-190.
لطیفی، غلامرضا؛ (1391). مبانی و اصول برنامهریزی توسعۀ منطقهای، تهران، نشر علم.
مطیعی لنگرودی, سید حسن, قدیری معصوم, مجتبی, رضوانی, محمد رضا, عزمی, آئیژ. (1390). نقش بازارهای دورهای محلی در توسعه اقتصادی - اجتماعی روستاهای استان گیلان. مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی, 6(15), 138-154.
مهدوی، مسعود. احمدیزاده هندخاله، تقی. 1390. نقش بازارهای هفتگی استان گیلان در توسعه روستایی و زایش شهرهای جدید در استان، مطالعه موردی: شهرستان صومعهسرا. فصلنامه جغرافیایی سرزمین، سال 8. شماره 29.
نظری, عبدالحمید, صحنه, بهمن, سقر, علی. (1395). تحلیل مکانی ـ فضایی بازارهای هفتگی روستایی بر مبنای نظام سلسلهمراتب روستایی در شهرستان آققلا. برنامه ریزی فضایی, 6(1), 103-124.
نعمت الهی, فاطمه, رامشت, دکتر محمد حسین. (1396). تئوریها و الگوهای مکانگزینی در چندنگارگیهای جغرافیایی. فصلنامه جغرافیا و آمایش شهری- منطقهای, 7(24), 1-20.
یاسوری، مجید و سجودی، مریم، (1399)،بررسی نقش بازارهای روز عرضه ی محصولات روستایی در تقویت روابط شهر و روستا (نمونه: شهر رشت)، فصلنامه چشم انداز مطالعات شهری و روستایی، دوره: 1، شماره:
Bazel, M. (1980), Talesh, a tribal region in northern Iran. Translation by Mozaffaramin Farshchian, Volume II, Mashhad, Astan Quds Razavi Publishing
Gladwin, T. N. 1997. Developing reputations for global sustainability. Stern Business 4, 28-31.
Kalotra, Anil, (2013), Rural Marketing Potential in India – An Analytical Study, International Journal of Advanced Research in Computer Science and Software Engineering, Volume 3, Issue 1, January 2013.
Kumar, Pawan and Dangi, Neha, (2013), Rural Marketing in India: Challenges and Opportunities, International Journal of Management and Social Sciences Research (IJMSSR) Volume 2, No. 8, August 2013.
Ruth, M., Women and Sustainable Development, Non-Governmental Liaison Service. 2001, available on www.un-ngls.org. p116.
Stephenson. G, Lev., Larry, Brewer. L., (2007), Understanding the Link between Farmers’ Market Size and Management Organization, Oregan State, Garry Stephenson, Larry Lev, and Linda Brewer Special Report.
Sultanzadeh, H. (2007), Iranian markets, what do I know about Iranian collections? Tehran: Office of Cultural Research
Torjman, S., (2000), the Social Dimension of Sustainable Development, Caledon Institute Social.
Tacoli, C. (2004), Rural-Urban Linkage and Pro-Poor Agriculture Growth: An Overview. Prepared for OECD DAC POVNET Agriculture and Pro-Poor Growth Task Team, Helsinki Workshop, 17-18 June. London: IIED. pp. 1-17.
Varga, E.2008.the Challenges of Sustainable Rural Development towards Engineering, - Policy, Montreal.p2.
WHITE, C. 2004. Strategic Management, New York, Palgrave Macmillan. P112